דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה להבריח לארץ אופניים חשמליות? איך זה רלוונטי אליך? 

מאת    [ 14/03/2014 ]

מילים במאמר: 890   [ נצפה 3687 פעמים ]

למרות שאופניים חשמליות הפכו ליותר ויותר פופולריות בשנים האחרונות, ויבואנים רבים הסדירו את הייבוא שלהם מול מכון התקנים ומול רשום המסים, עדיין אנחנו שומעים מפעם לפעם על הברחות של אופניים חשמליים לארץ.

בפרשה האחרונה שעלתה לכותרות ממש בחודש האחרון, נתפסה מכולה עם124 זוגות אופניים חשמליים בשווי של למעלה מחצי מיליון שקלים, כשלכאורה במכולה היו אמורים להיות מנועים חשמליים בשווי של 60,000 ש"ח בלבד.

מה שמעניין ומצחיק לראות אגב, זה איך רשות המסים מנסה "לנפח" את המספרים. או שאולי מדובר ב"חלמאות" אופיינית?

תראו את הידיעה הזאת שהתפרסמה באתר הרשמי של רשות המסים בנוגע לאותה תפיסה:

http://taxes.gov.il/About/SpokesmanAnnouncements/Pages/Ann_270114_1.aspx

אותה ידיעה הופיעה מילה במילה באתרי חדשות רבים, שפשוט מעתיקים את המידע, שפשוט מעתיקים את הידיעה החדשותית/כתבה בלי לבדוק בכלל לעומק או אולי אפילו לקרוא כי הכותרת היא "נעצר יבואן מנועים בחשד להברחת 200 אופניים חשמליים".

בהמשך הכתבה נכתב שהגיעו עבור אותו יבואן מנועי 124 קרטונים.

כיוון שאנחנו יודעים שכל קרטון מכיל זוג אופניים חשמליות אחד, אז המספר הזה קצת רחוק מ 200 זוגות אופניים חשמליים...

אבל זה לא מפריע לרשות המסים לחגוג על תפיסת "200 זוגות אופניים חשמליים מוברחים".

איך אגב עלינו על זה?

מאד פשוט, אנחנו מכירים את המספרים... לא יכולים להיות 200 זוגות אופניים חשמליים בשווי של חצי מליון ש"ח או אפילו קצת מעל כי זה לא תואם לשום עלות נורמלית של ייבוא שאנחנו מכירים...

אגב, המכס על אופניים חשמליים הוא 7% מה שאומר שאותו בחור "חסך" על האופניים החשמליים משהו בסביבות ה 35,000 ש"ח, ואם נזכור שעל הסכום הזה צריך להוסיף גם מע"מ, אנחנו מקבלים חיסכון של 335 שקלים לזוג אופניים חשמליים במחיר הסופי לצרכן בזכות ההברחה!!! זה כמובל לא נגמר בסכום הזה.

אופניים חשמליים מוברחים נמכרים בדרך כלל בכסף "שחור", מלא והם נמכרים כך אגב גם לצרכנים פרטיים וגם לחנויות שמוכרות אותם הלאה ב"שחור" או ב"לבן", והנה עוד "חיסכון" של כמה מאות שקלים במחירים לצרכן הסופי.

למה לחנויות למכור אופניים חשמליות שהם קנו ב"כסף שחור" ב"כסף לבן", כלומר עם חשבונית מסודרת ולשלם מע"מ ומס הכנסה וביטוח לאומי על המכירה? פשוט מאד! במקום אותו זוג אופניים חשמליים שהם קנו ב"שחור" ומוכרים ב"לבן", הם ימכרו ב"שחור" זוג אחר שהם קונים ב"לבן", הכל מאוזן והכל בהתאם להיצע ולביקוש.

רק כדי לסבר את האוזן. על אופניים חשמליים שרכשתם ב 5,000 ש"ח, בסופו של דבר כ 800 שקלים מועברים למדינה כתשלום על מע"מ!!!.

לחכמים מבניכם שרוצים לייבא אופניים חשמליים באופן אישי מחו"ל כדי לחסוך את התשלומים האלו, נספר לכם שגם אם תייבאו באופן פרטי תיאלצו לשלם מכס ומע"מ  - וזה מניסיון של רבים וטובים, וכמובן זה במקרה הטוב שבו ייתנו לכם להכניס את האופניים ארצה בלי לבקש מכם אישור מעבדה מוסמכת (שעולה יותר מהאופניים עצמם).

אותו יבואן מנועים שנתפס אינו לבד ולא כל מכולה היא מכולה שתופסים.

הבעייתיות מבחינתך כצרכן של אופניים חשמליות שרוכש אופניים חשמליות שהוברחו, או קונה מחנויות שעובדות עם אופניים חשמליות כאלו (שכן כמו שאמרנו, הם משפיעות על כלל המכירות של כלל המוצרים של אותה החנות), מעבר לעניין המוסרי של לממן כסף שחור ולהשתתף בגניבה של המדינה, היא בדרך כלל איכות כללית נמוכה יותר של האופניים והיעדר אחריות יבואן מסודרת.

עכשיו, ברור שמבחינתך תגיד שמה זה מעניין אותך? אתה קנית אופניים חשמליות מתקפלות מחנות ויש לך אחריות מהחנות במקרה שתהיה לך תקלה...

לא ככה?

ממש לא?

החיים הם כאלו שאם ליבואן אין אחריות, ותהיה לך תקלה ברכיב יקר, האם אתה חושב שלחנות לא יהיה אינטרס "לסבן" אותך ולומר לך שאתה עשית את התקלה, או שהתקלה אחרת ויקרה ואין עליה אחריות וכל מיני דברים כאלו?

תחשוב על זה לרגע בהיגיון. החנות קנתה ומכרה אופניים חשמליות בכסף שחור, גם אם זה לא הזוג הספציפי שלך, ואין לה אחריות... האם אתה חושב שזה מעניין אותה במיוחד להיות איתך הגונה וצודקת.

אנחנו יכולים לספר לך על מקרים שבהם יבואנים וותיקים של אופניים חשמליות מתקפלות ורגילות ניסו להתנער מאחריות במקרה שבו זה היה גורם להם הפסדים ואנחנו כצד שלישי התערבנו ועמדנו לצד הלקוח.

זה היה כמובן לפני שביצענו את ה"טיהור הגדול" שבו סיננו את היבואנים של אופניים חשמליים שאנחנו עובדים איתם ל 7-8 יבואנים בלבד שגם האופניים החשמליות שלכם הן איכותיות ואמינות במיוחד וגם האנשים נחמדים ואמינים.

אז איך תמנע מעצמך צרות כאלו?

קודם כל אתה יכול לעבוד עם אנשים אמינים וותיקים בענף האופניים החשמליות, שמחזיקים מגוון רחב של אופניים חשמליות מתקפלות, ואופניים חשמליות רגילות.

דבר שני תתרשם התרשמות אישית מהמקצועיות וההגינות של מי שעומד מולך, שים לב האם אתה מקבל הסברים אמיתיים ללמה ממליצים לך את האופניים החשמליים האלו או את האופניים החשמליים האחרים. סמוך על ההגיון הבריא שלך. כשתדע שאתה עובד עם אנשים טובים, אתה פשוט תדע את זה. אגב באתרנו יש מדריך לרכישת אופניים חשמליות מתקפלות.

דבר שלישי, לא בהכרח כדאי לרכוש אופניים חשמליים בחנות יבואן, כיוון ששם מוטים מראש למכור לך את האופניים החשמליים שהם מייבאים, ויותר מכך כמו שאמרנו, צד שלישי אמין וטוב יכול לסייע במקרה שיש בעיות ואי הבנות עם יבואן – מה שלא קורה לנו כי אנחנו גם סיננו את היבואנים שלה אופניים החשמליים שאנחנו עובדים איתם, וגם יש לנו איתם מערכת יחסים מצויינת כך שאנחנו דואגים מראש שאתה תקבל טיפול טוב.

חשוב לומר גם שאם רכשתם  מאיתנו, אז תקבלו את האופניים החשמליים גם מורכבים ומכוונים ברמה גבוהה וגם תקבלו את התדריך הכי טוב בשוק לגבי תפעול ואחזקה, כך שמראש הסיכויים שתצטרכו אחריות וכיוב שואף לאפס. ניתן להתרשם כאן ממגון האופניים החשמליות המתקפלות והרגילות שניתן לרכוש בארץ, שיש להם יבואנים מוסדרים וטובים. 

 

בית האופניים והממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתפועלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום האופניים החשמליות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים והממונעים, כולל ממונעים לילדים (כגון טרקטורונים לילדים, אופנועים לילדים, גי'פים ממונעים לילדים ועוד), אופני נשים, אופניים חשמליות, אופניים מתקפלות, תלת אופן ועוד.  כתובת האתר: http://www.bikeshome.co.il/ ניתן ליצור קשר מיידי להתייעצות, פרטים, שאלות והזמנה בטלפון 052-3489218




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב